Hodnocení pracovníků je legislativně ukotvenou povinností každého vedoucího pracovníka, tzn. i vedoucí pracovníky škol a školských zařízení, kteří hodnotí své podřízené pedagogické i nepedagogické pracovníky. A právě u pedagogických pracovníků není hodnocení jednoduché, protože do jejich činnosti vstupuje řada proměnných, od osobnosti dítěte / žáka, přes úroveň jeho znalostí a dovedností i socioekonomického statusu až k aktuální situaci.
Jak má tedy ředitel / vedoucí pracovník školy či školského zařízení efektivně hodnotit své pedagogické pracovníky? Jaké jsou oblasti jejich hodnocení? Které nástroje využít? Jak do hodnocení zapojit ostatní i samotného pedagoga? A dají se výsledky hodnocení dál využít? Na tyto otázky i mnohé další odpoví seminář zaměřený nejen na teoretické vymezení hodnocení, ale především na okamžitou aplikaci získaných poznatků do školské praxe i na vzájemné sdílení zkušeností účastníků. Účastnící získají, kromě praktického pohledu na hodnocení, i materiály okamžitě využitelné ve školské praxi, včetně hospitačních protokolů.
Rámcová témata:
- Vymezení potřebných termínů (kontrola hodnocení, evaluace, řízení pracovního výkonu)
- Popis postupu při hodnocení
- Stanovení hodnotitelů, nástrojů a oblastí hodnocení
- Realizace zpětné vazby
- Využití výsledků hodnocení pro rozvoj pedagogů