DOMŮnavigate_nextVzdělávací programynavigate_nextJak si poradit s efektivním hodnocením pedagogů
Jak si poradit s efektivním hodnocením pedagogů
Termín:
10. 2. 2025 - 9:00 - 14:00
Uzávěrka přihlášek:
3. 2. 2025
Počet hodin:
6
Kapacita:
Volná místa
Místo:
Hotel Grand, Československé armády 295, Hradec Králové
Cena:
2 000 Kč
Garant akce:
Mgr. Bc. Marcela Nováková
phone606 787 373
Cílová skupina
Vedoucí pedagogičtí pracovníci všech typů škol a školských zařízení
Popis

Hodnocení pracovníků je legislativně ukotvenou povinností každého vedoucího pracovníka, tzn. i vedoucí pracovníky škol a školských zařízení, kteří hodnotí své podřízené pedagogické i nepedagogické pracovníky. A právě u pedagogických pracovníků není hodnocení jednoduché, protože do jejich činnosti vstupuje řada proměnných, od osobnosti dítěte / žáka, přes úroveň jeho znalostí a dovedností i socioekonomického statusu až k aktuální situaci.

Jak má tedy ředitel / vedoucí pracovník školy či školského zařízení efektivně hodnotit své pedagogické pracovníky? Jaké jsou oblasti jejich hodnocení? Které nástroje využít? Jak do hodnocení zapojit ostatní i samotného pedagoga? A dají se výsledky hodnocení dál využít? Na tyto otázky i mnohé další odpoví seminář zaměřený nejen na teoretické vymezení hodnocení, ale především na okamžitou aplikaci získaných poznatků do školské praxe i na vzájemné sdílení zkušeností účastníků. Účastnící získají, kromě praktického pohledu na hodnocení, i materiály okamžitě využitelné ve školské praxi, včetně hospitačních protokolů.

Rámcová témata:

  1. Vymezení potřebných termínů (kontrola hodnocení, evaluace, řízení pracovního výkonu)
  2. Popis postupu při hodnocení
  3. Stanovení hodnotitelů, nástrojů a oblastí hodnocení
  4. Realizace zpětné vazby
  5. Využití výsledků hodnocení pro rozvoj pedagogů
O lektorovi
Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
Lektorka, mentorka a konzultantka, která ve své nynější práci zúročuje své 20leté zkušenosti s řízením ZŠ a zaměřuje se zejména na oblast školského managementu, personalistiky a vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Zároveň působí na Katedře andragogiky a managementu vzdělávání a je autorkou řady odborných publikací, zaměřených na školství, a článků ve školských periodicích, např. Řízení školy, Učitelský měsíčník, Třídní učitel... Spolu s kolegyní založila platformu Škola rodu ženského, která reflektuje to, co o sobě sama říká: "Více než čtyřicet let sbírám zkušenosti od sebe i od jiných, čerpám inspiraci z literatury a používám ji ve své praxi. Ale nechci to vše využívat jen sama. Ráda předávám své zkušenosti, znalosti a dovednosti. Věřím, že mohou být inspirací.“