První z celkem 4dílného cyklu 8hodinových seminářů, který je zaměřen na propojení požadavků RVP PV s reálnou pedagogickou praxí. Obsahuje moduly Individualizace v předškolním vzdělávání (plánován na 26. 2.), Integrované učení hrou (plánován na 8. 4.), Pedagogická diagnostika a formativní hodnocení (plánován na 9. 10.) a Spolupráce s rodinou (plánován na 25. 11.).
Pochopení principů osobnostně orientované pedagogiky si účastníci ověří v praktických a interaktivních činnostech. Cílem je podpořit předškolní pedagogy v oblasti individualizace, která se prolíná celým výchovně-vzdělávacím procesem, za účelem zvyšování kvality pedagogické práce při vzdělávání a výchově dětí, porozumění dětským potřebám a vytváření emočně zdravého a stabilního prostředí.
1. modul - Individualizace v předškolním vzdělávání
- Vymezení pojmu individualizace, orientace a ukotvení v RVP PV;
- Podnětné prostředí jako jeden z nástrojů individualizace;
- Praktické činnosti - návrhy smysluplného pracovního prostředí, vhodného pro skupinové a individuální činnosti dětí; co preferovat, čemu se vyhnout; prostředí, které pedagogům pomáhá ve výchovně vzdělávacích aktivitách;
- Pravidla ve třídě - jejich tvorba, význam, umístění...;
- Komunikace a její způsoby - verbální, neverbální, jak využít komunikaci k lepšímu vzájemnému porozumění, co v komunikaci upřednostnit, které slovní formulace vynechat, omezit;
- Příklady z praxe, fotodokumentace, diskuse.
S sebou přineste RVP PV. Účastnický poplatek zahrnuje coffeebreak v průběhu semináře. Doporučujeme absolvování celého cyklu. V případě přihlášení na všechny 4 semináře (současně) bude poskytnuta 10% sleva na každý z pokračovacích částí.