DOMŮnavigate_nextVzdělávací programynavigate_nextUčíme ve dvou aneb Tandemová výuka prakticky
Učíme ve dvou aneb Tandemová výuka prakticky
Termín:
19. 11. 2024 - 9:00 - 14:00
Uzávěrka přihlášek:
12. 11. 2024
Počet hodin:
6
Kapacita:
Volná místa
Místo:
Hotel Grand, Československé armády 295, Hradec Králové
Cena:
2 000 Kč
Garant akce:
Mgr. Bc. Marcela Nováková
phone606 787 373
Cílová skupina
Ředitelé a pedagogičtí pracovníci 2. stupně ZŠ a SŠ, další zájemci
Popis

Seminář vedený v tandemu 2 lektory, poskytující praktickou ukázku přípravy a realizace tandemové výuky ve škole.

  1. Legislativní pohled, personální zajištění
    • Pedagogičtí pracovníci ‒ kvalifikační předpoklady, role;
    • Modely a cíle spolupráce ‒ učitel a asistent pedagoga v podpoře konkrétního žáka či celého třídního kolektivu; dva učitelé ve vztahu rovnocenných partnerů s cílem zvýšení kvality výuky a profesního rozvoje; učitelé ve vztahu mentor ‒ mentee jako prostředek profesního rozvoje;
    • Možnosti financování.
  2. Podmínky úspěšné spolupráce
    • Osobnostní charakteristiky pedagogických pracovníků;
    • Podmínky ze strany školy;
    • Prostředky komunikace, sdílení dokumentů a informací ‒ on-line komunikace, on-line nástroje podporující spolupráci, sdílené úložiště;
    • Možná rizika;
    • Možnosti podpory - mentorink, hospitační činnost.
  3. Společné plánování výuky
    • Rozdělení rolí v plánování i ve výuce;
    • Roční, měsíční, týdenní plánování;
    • Příprava konkrétních hodin, aktivit.
  4. Společná realizace výuky
    • Volba metod a forem pro konkrétní cíle spolupráce - individualizace výuky, práce na stanovištích, diagnostika...;
    • Příklady z praxe škol.
  5. Společná reflexe výuky
    • Záznamy z hodin;
    • Reflexe výukového procesu;
    • Hodnocení žáků, tvorba vysvědčení;
    • Komunikace s rodiči;
    • Komunikace s dalšími pedagogickými pracovníky, odborníky.
  6. Plánování využití v praxi
    • Zpracování konkrétního plánu aktivity či posunu v určité oblasti s využitím nově získaných vědomostí - vlastní aktivita účastníků;
    • Konzultace navrženého plánu.
O lektorech
Mgr. Marek Adler
Mgr. Marek Adler
Ředitel ZŠ, učitel, kouč, lektor, jehož cílem jsou inspirativní učitelé, motivovaní žáci a spokojení rodiče. Pro jednotlivce i týmy je průvodcem krajinou vzdělávání, osobního a profesního rozvoje. Vyznává vzájemný respekt a otevřenou komunikaci, sdílí osobně vyzkoušené postupy a věří v sílu spolupráce. Pomáhá svobodně přemýšlet a zodpovědně se rozhodovat.
Mgr. Iva Dvořáková, Ph.D.
Mgr. Iva Dvořáková, Ph.D.
Překladatelka a učitelka s praxí od dětí předškolního věku po dospělé, včetně žáků a studentů jiných národností. O práci učitelky říká: "Práce s dětmi mě těší. Škola je místem, kde se cítím dobře, je plná života. A my jako učitelé můžeme společně s dětmi a časem i dospívajícími pracovat na tom, aby byla co nejvíce naplněná také radostí. Navíc mi práce s dětmi poskytuje neutuchající prostor pro rozvoj sebe sama: není dokonalejšího kouče, než jakým dokáže být dítě nebo teenager. Na nejhlubší úrovni jsme všichni stejní, ale projevujeme se, přemýšlíme a učíme se každý jinak. Dětem dáváme prostor učit se a dospívat vlastní, tedy tou nejlepší cestou".
Doplňující informace

Účastnický poplatek zahrnuje coffeebreak v průběhu semináře.

Pro účastníky semináře Hotel Grand nabízí možnost před seminářem posnídat (snídaně formou švédského stolu v ceně 180 Kč) či možnost ubytování se 7% slevou.